Vinori od 30 lat w Polsce


Wino to wspaniały produkt. Dla nas jest to coś więcej niż tylko trunek. To nasza pasja, którą pragniemy się dzielić, nieodrębna część naszej tożsamości, stylu życia.

Naszym celem jest szerzenie kultury picia wina w Polsce. Chcielibyśmy, aby łączyło ono ludzi, było powodem do spotkań, rozmów i śmiechu. Istotą wina jest wspólny kontakt, bliskość i bezpośredniość.

Dlatego nasza działalność opiera się właśnie na sprzedaży bezpośredniej. Każdy może skontaktować się z jednym z naszych doradców i porozmawiać. Kto wie? Może i w Tobie rozbudzą pasję do wina, a są z tego znani.

Vinori tworzą ludzie, których łączy jedna, pozornie prozaiczna, a jednak niesamowicie istotna cecha - lubią się spotkać przy lampce dobrego wina.

Inną drogą z winnicy.

Pod koniec lat 40-tych ubiegłego wieku bracia Kuno i Elmar Pieroth pochodzący z niewielkiej miejscowości w zachodniej części Niemiec, będąc jeszcze uczniami, na rowerach dowozili wina mieszkańcom Burg Layen i okolic. Tradycje upraw winorośli i produkcji win przez Pieroth’ów sięgają II połowy XVII w. Rodzina od pokoleń ma w posiadaniu winnicę rozpostartą na słonecznych wzgórzach Hunsrück, którą przecina dostojnie płynąca, zmierzająca wprost do Renu rzeka Nahe. Pomysł degustacji u klienta pojawił się w 1953 roku. Podczas ferii szkolnych Kuno Pieroth zorganizował w odległej o ponad 200 km Norymberdze pierwszą wizytę u klienta. Od tego czasu, z pozoru niewinna koncepcja sprzedaży bezpośredniej nabrała iście dynamicznego rozpędu zamieniając pomysł dwóch młodzieńców w poważne przedsięwzięcie, które zaczęło funkcjonować pod marką PIEROTH.

Pieroth w Polsce, czyli winne spotkania nad Wisłą.

Firma rozpoczęła działalność jako Rheinwein Polska w 1993 roku. Pierwsze degustacje odbyły się jesienią tego roku. Potrzeba smakowania win przez Polaków była duża. Coraz więcej osób pragnęło pokosztować świat zanurzony w kieliszku wina. Doradcy do spraw win organizowali zbiorowe degustacje w restauracjach w wielu mniejszych i większych miejscowościach. Na spotkania przybywały tłumy. Organizowano wizyty w domach klientów, miejscach ich pracy. Część osób wiązało się z Rheinwein na dłużej, część traktowała zakup win jako sprawę jednorazową. Wśród klientów firmy są tacy, którzy zamówili wino z dostawą do domu pierwszy raz 25 lat temu i systematycznie robią to nadal.

Rheinwen Polska stała się reprezentatywną firmą branży sprzedaży bezpośredniej.

W 2002 roku firma zmieniła nazwę z Rheinwen Polska na Pieroth Polska, co wiązało się z podkreśleniem powiązań utwierdzonej na rynku polskiej spółki z rodzinną firmą w Niemczech.

 

wine-786933_960_720

Promocja kultury picia win.

Niewątpliwie idea spotkań bezpośrednich przysłużyła się w promowaniu wiedzy na temat win oraz propagowaniu kultury picia wina w Polsce, szczególnie w pierwszych latach działalności, kiedy internet nie był jeszcze tak powszechnie dostępny i Polacy mniej podróżowali. Sprzedawcy tytułowani są jako doradcy do spraw win, ponieważ to odpowiednio przeszkolone, a w większości rozmiłowane w winie osoby. Bezpośrednie spotkania z osobami zainteresowanymi winami daje możliwość rozmowy, przekazania wiedzy i wymiany opinii.

Obalane mity i winna edukacja.

Od ponad 20 lat ważnym wydarzeniem w promowaniu win przez Vinori są letnio-jesienne degustacje rarytasów z południa Afryki. Każdego lata doradcy Vinori pierwsi w Polsce częstują swoich klientów fantastycznymi winami z aktualnych rocznikowo zbiorów. Przykładowo, w roku 2017 już w lipcu można było delektować się pierwszymi w pełni dojrzałymi winami z winobrania 2017.

Firma odegrała również ważną rolę w promocji niedocenianych kiedyś win różowych. Począwszy od 2001 roku każdy maj upływa pod hasłem pikników i indywidualnych spotkań z klientami, podczas których kosztowane są głównie wina o pięknej łososiowo-rubinowej barwie.

O korzyściach płynących z picia z umiarem win na szczęście trzeba już mówić coraz rzadziej, ponieważ świadomość tzw. „francuskiego syndromu”, czyli pozytywnego wpływy antocyjanów zawartych w winie na zdrowie, jest coraz większa.

 

alcohol-party-glass-table

Unikalność i limity.

Zaletą win Vinori jest ich unikalność. Niedostępne na rynku, często w niewielkich ilościach danego gatunku, stworzone specjalnie dla klientów Vinori są okazami zupełnie wyjątkowymi. Pochodzą z winnic zarówno europejskich jak i z odległych kontynentów. Pracownicy WIV AG przy wsparciu enologów m.in w Niemczech, Włoszech, Francji czy RPA przygotowują wyśmienite wina, które trafiają na polski rynek. Unikalne, ale o szerokiej gamie smaków, pochodzenia i winnych historii. W 1996 roku ilość sprzedawanych win w polskiej spółce w ciągu roku wynosiła łącznie 60 gatunków, 10 lat później było ich już o 100 więcej, a obecnie jest to 220 różnych trunków.

 

Sztandarowe wina

Pewne trendy nie zmieniają się. Od lat najbardziej rozpoznawalnymi są dwa wina. Czerwone półwytrawne wino z Langwedocji, czyli Chevalier de Bayard, jest bestsellerem nie tylko w Polsce. To najbardziej uznane wino całego WIV już od 1971 roku. W Polsce od początku istnienia firmy Chevalier zbiera najwyższe oceny.

W 1976 roku w Niemczech narodziła się nowa marka „Pieroth Blue”, którą reprezentuje wino Burg Layer Schlosskapelle. To słynne wino pochodzi bezpośrednio z winnic rodziny Pieroth. Ma piękną, typowo reńską butelkę, która dodatkowo wyróżnia się charakterystycznym, kobaltowym kolorem. Barwa nawiązuje do złóż kobaltu, które przed laty znajdowały się w regionie. Zawartość butelki to białe, półwytrawne wino, które od lat zachwyca swą harmonią i sugestywnością. W Polsce przez lata na drugim miejscu sprzedaży spośród wszystkich win w ofercie.

 

l7

VINORI

W 2018 roku Pieroth Polska zmieniła swoją nazwę na VINORI. Obecnie pod okiem nowego, polskiego właściciela firma otwiera się na różnorodnych dostawców unikalnych win. Nadal jesteśmy firmą mającą na wyłączność wina od Pieroth, ale równocześnie zabiegamy o urozmaicenie oferty. Nieustanna dbałość o wysoką jakość oferowanych produktów i serwisu jest nieodzowną podstawą działalności VINORI.

Zobacz nasz sklep z winem w których dostępne są dobre wina.

CLOSE
CLOSE